Boldog Húsvétot minenkinek!

Itt is volt. Nagypénteki szertartás ugyan nem volt, ki tudja (Havas) miért. Sonkánk sajnos nem volt, illetve a Delhaize-ben vettünk valami Jambon á l'ancient, ami majdnem emlékeztetett rá. Csokinyúl, csokitojás azért volt szerencsére. Szombat este jöttünk haza a szertartásról és nagyon furcsa volt, hogy gyakorlatilag nyoma se volt annak, hogy elvileg ünnep van. Otthon azért karácsonkor, húsvétkor kiürülnek az utcák, itt viszont mintha ugyanolyan szombat lett volna, mint a többi. És nem csak arabok, akiknél még érthető is lenne, hanem mindenféle népek. Joggingoltak, kávéházban ücsörögtek, mászkáltak össze-vissza. Multikulti, nincsenek már társadalmilag bevett, közös ünnepek, gondolom. Kati szerint a dolog kommerciális oldala is szegényesebb mint otthon.

A csütörtöki és szombati szertartás hangulatos volt, a misék nem templomban, hanem a Magyar Háznak mondott ház emeletén lévő kápolnában voltak. Nem túl nagy terem, érdekes módon mindig úgy tűnik mintha mindig mások jönnének, de Havas ismer mindenkit. Én jobban szeretem az Annában a nagy szagos miséket, szerintem a Húsvéthoz hozzá tartozik a nagy felhajtás. Orosziban se szeretem, hogy nincs orgona, csak a tót asszony tolja a hangot.

Hozzánk mindenesetre jött a nyúl is. Andrisnak hozott a csoki mellett barkácskészletet is. Most amiatt is szólhatok folyton, hogy ne kalapálja a falat. Nem én tehetek róla, én csak a komódok hátlapját szögeltettem vele...

Megvettük a repjegyeket a nyaralásra. Július második hetétől leszünk otthon, ha valakit érdekel. Tervezünk oroszit, győrt, balatont. Esetleg egy szűkkörű borkóstoló a gvhban, tervezem, hogy viszek valami tematizált sorozatot.

Holnap megyünk magyar étterembe.

Szerző: Volontaires  2009.04.12. 21:49 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepai.blog.hu/api/trackback/id/tr51061594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása